I år går vi ALL-IN til Halloween!

I snart et helt år har jeg hørt fra Sverre at han vil ha Halloween-tema på bursdagen sin når han blir 6 år. 

- Ja, det kan du vel få, har jeg hele tiden svart. 

Jeg har nemlig en plan. 
Gutten har jo bursdag noen få dager før den skumle dagen som bare fester seg mer og mer som en norsk tradisjon også. Med bursdag på denne tiden er det vel bare å innse at vi er dømt til å ha Halloween-bursdag i mange år framover.

Vi er ferdig med Drømmehagen, Karius og Baktus, tog-tema og to ganger Lego-bursdager. Så hello Halloween, her kommer vi!

Derfor har jeg tenkt at vi like godt kan gå ALL-IN allerede første året med dette som tema. (Jeg satser selvsagt på at han ikke får noen andre fikse ideer de neste årene, men at han vil satse på hekser og flaggermus noen år til.)

Pakke i posten

Før jeg hadde kommet i gang med årets bursdags-forberedelser, fikk jeg forespørsel om vi hadde lyst til å teste ut Kreakid. Kreakid lar deg abonnere på hobbypakker som de leverer direkte hjem i postkassa di en gang per måned. Da får du flere små kreative prosjekter du kan gjøre sammen med barna eller de kan gjøre det alene mens du drikker kaffe og leser blad.

Vi har jo testet en god del ting tidligere, og jeg syntes dette hørtes ut som et gøyalt prosjekt.

At boksen vi kunne få teste hadde Halloween-tema, var jo utrolig flaks! Så nå er vi i gang!

Hva er i boksen?

Som vanlig hadde jeg på forhånd spurt Sverre om dette var noe han hadde lyst til å gjøre. Han svarte ja med en gang, og begynte å sjekke postkassen daglig for å se om noe kom!

Han ble helt i ekstase da han endelig fikk post! (Han mener nemlig at det er litt urettferdig at det nesten kun er jeg og gubben som får post her i huset, til tross for at vi forteller han at det ikke er så veldig gøy å få bunkevis med regninger)

Spenningen var derfor stor når vi åpnet esken for å finne ut hva som var i den!

Edderkopper, masker, gele, sugerør og slim, var det vi skal bryne oss på de neste dagene. I dag startet vi med det som mor selv mente var lettest. (Måtte starte med det enkleste, siden jeg ikke vanligvis er så god på slike hobby-ting.) Heldigvis var terskelen for å komme i gang kjempelav, og dette var bare gøy!

Anbefales! 

Slik gikk det:

Dette er hva som åpenbaret seg da vi åpnet den mystiske boksen. Utstyr til å lage slim, edderkopper, masker og gele-slanger. I tillegg fulgte det med et edderkoppspinn som edderkoppene kan bo i til slutt.

Både Sverre og Sebastian ville være med å pakke ut. - Hva er dette mamma? Er det SLIM? Jeg ekser slim, utbryter Sverre når han ser bildet på posen. Sebastian mente maskene lignet på Pokemon, så vi fikk oss en god latter av den lille karen.

Heldigvis var det 2 masker i esken!

Sverre var superkonsentrert. Tror ikke han har fargelagt et så stort bilde før. Han pleier ikke å like det så godt. Men når det var snakk om Halloween-maske, da var han i hundre. (Så da gjelder det bare å finne andre tegneprosjekter som ikke er kjedelige med andre ord)

Sverre med skummel egentegnet maske. Sebastian fikk den jeg hadde fargelagt. For å være helt ærlig, så ble Sverres finere enn min. Det er jo tross alt et skummelt vesen det skulle være, og da ble min litt for mye flink-pike-tegner-pent-innenfor-linjene...

Neste prosjekt var edderkopper laget av piperensere og perler.

Vi fikk rask laget kroppen til en kul edderkopp. Her telte Sverre føttene før vi satte den helt sammen, for å forsikre seg om at den hadde rett antall føtter, så litt matte fikk vi inn i hobby-prosjektet også.

Perlene på føttene til edderkoppen gjorde virkelig en stor forskjell. Den gikk fra å være en svart kjedelig edderkopp til å bli en kul design-edderkopp som jeg tenker vi kommer til å ta vare på i flere år framover. (Er det dårlig gjort av meg å si at jeg ikke alltid tar vare på alt av det ungene produserer i barnehagen og nå på skolen?...)

Sebastian på 2 år var for liten til å være med å lage edderkoppene, men å leke med dem etterpå derimot, det var gøy det! - Mamma se, edderkoppen spiser meg!

Lurer litt på om jeg selv skal bruke en av edderkoppene som hårpynt i Sverres bursdag. Det var Sebastian som satte meg på idéen.

Sverre var strålende fornøyd med dagens to hobbyprosjekter, men han legger ikke skjul på at han gleder seg enda mer til å lage spiselige gele-slanger og SLIM! Forhåpentligvis får vi gjort det i morgen. 



Blogglisten

Kommentarer

Populære innlegg