Den ultimate Halloween-festen med kaker og dekorasjon

Nå når Halloween endelig er her, så har vi allerede tilbakelagt tre dager til ende med bursdagsfeiring med Halloween som tema.

Det har vært hektisk, gøy, mange barn, høye rop, lystig latter, og en hel haug med edderkopper henger fortsatt rundt her hjemme og skremmer meg like mye hver gang jeg løper ned i kjelleren for å hente noe.

Heldigvis er seksåringen strålende fornøyd med bursdagshelgen sin, for jeg føler virkelig at vi har gått all-in som jeg sa tidligere at vi skulle gjøre.

Jeg er veldig glad for at mamma reddet en aldri så liten krise rett før bursdagsbarnet skulle blåse ut lysene på kaka, for i all hast hadde jeg satt lysene på kaka og var klar til å tenne på.

- Du, blir han 5 år eller...sier modern til meg når jeg tenner på.

- Nei, hvorfor sier du det?

- Da tror jeg du må ta et lys til på kaka, kommenterer hun med et smil

Glad det ble rett. Har tydeligvis ikke vent meg til at jeg har en 6-åring i huset, og ikke en gutt på 5.

Når det gjelder Halloween, så er vi ikke helt ferdig med feiringen ennå. I kveld skal vi selvsagt ut og gå på dørene og skremme folk, og så skal vi skjære ut gresskar og lage snørrgrønt slim!

Og du, om du er for eller imot Halloween, så husk den enkle regelen for i kveld: Skru AV utelysene om du ikke ønsker besøk på døra, og skru PÅ utelysene og sett gjerne ut noe annet lys om du har, om du ønsker å få små skumle vesener på døra di!

Her er bildene fra feiringen!

Stua ble omgjort til spiseplass for 16 skumle barn. Det måtte to bord til for å få plass til alle. Dekket på med pappkopper og fat med tilhørende servietter. Oppi serviettene satte jeg marshmallows-spøkelser på en grillpinne. I hjørnet hadde vi en oppblåsbar gresskar-dekorasjon, og på vinduene svevde en hel haug med flaggermus.


Årets kake ble et forsøk på en edderkopp...Var glad da jeg fant de øynene i en pose med Halloween-godis. Ellers er den laget av marshmallow-fondant som jeg kjøpte ferdig, og lakrissnører. Inni skjuler det seg en sjokoladekake. Burde kanskje laget en glefsende munn i tillegg...

Sverre var fornøyd med å få en "edderkopp"-kake til bursdagen, så da er jeg også fornøyd. - Den ble litt for snill, var kommentaren fra min bedre halvdel.

Var ganske fornøyd med spøkelsene som skjulte seg i serviettene. Ungene satte skikkelig pris på dem også! Tenk å få godis FØR maten!

Ballonger hører alltid med når det er fest. Vi hang en rekke litt tilfeldig i åpningen mot gangen.

Her er vi inne i kategorien: Beate gjør ting hun ikke kan. For første gang i mitt liv har jeg laget cupckakes på amerikansk vis! Norske muffins, med en marengsvariant oppå. Det er egentlig bare eggehviter og sukker som er pisket etter alle kunstens regler. Satte inn to lakris-godis som øyne, så ble de jo litt skumle.

Syntes de gjorde seg med en spiss nese også, så da fikk noen bart, og andre spiss nese.

Gele er gøy om man lager til fest for barn. Jeg liker å lage dem som porsjons-pakker i et glass til hvert barn, for da blir det så mye enklere å dele ut. Og så ser det litt kult ut også. Her har små brune spøkelser funnet veien opp fra sjokolade-jorden.

Gikk for spøkelser oppi geleen også, noe særlig guttene la godt merke til. Rød gele var også populært, for jeg hørt flere si: - Jeg tok også blod-geleen!

En litt sunnere Halloween-pynt og noe som passer til å ha på bordet, er disse små skapningene. Brukte bare vanlig sprittusj og tegnet på.


Årets godteposer som ble fisket opp fra kjelleren i en gryte, var disse skumle posene. Øyne og gebiss gjorde susen i posene. Jeg har flere ganger tidligere også gått for gjennomsiktige poser, og så printer jeg bare ut et bilde som jeg klipper til og bretter rundt toppen. Da blir de litt ekstra fine. Men om det er verdt jobben er jeg litt usikker på. Ungene har jo nesten panikk for ikke å få åpnet posene fort nok.

Flaggermusene på vinduet ble en veldig kul effekt. Og så måtte vi ha en rotte på bordet mellom all maten.
Til familiefesten, hadde min flinke mor laget en deilig Daimkake. Vanligvis strør vi hakket sjokolade som pynt på den, men i år lagde vi edderkoppspinn av grønn pynte-melis på tube. Et par edderkopper krøp også oppå kaken.

Kaken til voksen-festen!


Vi rakk ikke å skjære ut gresskarene før helgen, så da fikk de to hodene heller en hatt på seg, og sto som en kul dekoreffekt allikevel.

Do-spøkelse...Vi er nesten ferdig med å pusse opp litt på badet, og fadern fant ut at den nisjen hvor skittentøyet skal stå, passet fint til å henge opp et do-spøkelse. Det så skikkelig skummelt ut, men ungene elsket det!


Denne karen begynner å lage skumle lyder om man hoster eller nyser. I går kveld startet den mens vi så på TV etter at roen hadde senket seg, og jeg skvatt mildt sagt til der jeg satt i sofaen.

Flaggermus og spindelvev har vi nok av i stua og i kjelleren for tiden.

Vi har faktisk blitt invadert av en hel flokk med flaggermus som kom inn gjennom pipa!

På ønskelisten til Sverre, sto en stor edderkopp! Lillebror innfridde, og den overvokste skapningen fikk plass på veggen i kjelleren.

Skummel dørklinke henger i stua! Må kanskje henge den ut til i kveld!

La meg få presentere årets skumleste edderkopp!

Sebastian på vei til barnehagen i dag. Han likte godt å være skummel edderkopp.  Tannbørsten fikk også være med på bildet!



Blogglisten

Kommentarer

Populære innlegg