Det klør så innmari etter at jeg fikk denne meldingen fra skolen

I høst skal Sverre begynne på skolen. Vi har fått brev i posten, og invitasjon til foreldremøte.

Det har foreløpig ikke vært mye kommunikasjon med skolen, men nå har vi tydeligvis havnet på rett varslingsliste for SMS, for i dag tikket det inn en melding på telefonen min.

Blommenholm sto det i emnefeltet, og jeg registrerte straks at det var fra skolen.
Tenk, en hyggelig tekstmelding fra skolen! Så bra at de er flink til å informere.

Kanskje er det en hyggelig melding med velkommen til skolen, tenke jeg kjapt, før jeg fikk med meg hva som egentlig sto der.

"Det er nasjonal kampanje mot hodelus i uke 10. Alle elever har fått med brev hjem med oppfordring om å sjekke seg for lus i løpet av helgen 12 og 13. mars. Vennlig hilsen Blommenholm skole/ Helsesøster"

LUS!?

Sto det virkelig om LUS i første melding fra skolen! Jepp, det gjorde det. 

Selv om jeg ble litt forskrekket med en gang, fikk jeg raskt summet meg, og ble veldig glad for meldingen.

For først og fremst er det jo deilig å vite at man faktisk står på rett telefonliste. Og så er det jo bra at skolen informerer på denne måten i tillegg til den nevnte lappen med hjem.

Vi fikk et brev fra barnehagen også, så i helgen er det fram med lusekammen og full gjennomgang av hele familiens hoder og hår.

Problemet er bare at det klør noe så innmari!!

Det gjorde selvsagt ikke det i morrest da jeg sto opp, men etter å ha lest den SMS´n så må i hvert fall alle rundt meg tro at jeg har lus, for jo mer jeg tenker på de små blodtørstige skapningene, jo mer klør jeg! 

Så please sjekk familien din også for lus denne helgen, så klarer vi kanskje sammen å få tatt livet av alle de små parasittene vi ikke ønsker å finne hos noen vi kjenner!

God luse-jakt helg! (Heldigvis ikke lenge til påske, da kan vi gå på egge-jakt heller)



Kommentarer

Populære innlegg