- Kjære, jeg har gått på en smell!

Slik begynte telefonsamtalen til min bedre halvdel etter at jeg hadde vært en tur på Sandvika Storsenter.

- Hva, hvilken smell? Har du kjøpt en hel haug med snop nå og sitter hjemme og koser deg, svarer Mannen i andre enden av røret.

- Nei, ikke en sånn smell.

- Vent, nei, det kan ikke være det. Nei, ikke si at du har gått på en MAMMUT-SMELL!?? Please, si at du ikke har vært på Mammut-salget!!

- Eh, jo.

Det har seg nemlig slik at denne perfekte Bærumsfrua tror hun er en lesehest. Helt siden jeg var liten jente har jeg egentlig lest ganske mye, men i de senere år har det blitt mindre og mindre boklesing, og mer og mer lesing av diverse magasiner.

Problemet er bare at jeg visst ikke har fått det med meg selv at jeg ikke leser så mange bøker lengre. Det har rett og slett ikke sunket helt inn.

Derfor er det en mismatch mellom hvor mange bøker jeg ender opp med å få inn i huset, i forhold til hvor mange som faktisk blir lest. Det hoper seg opp med uleste bøker, for å si det i klartekst.

Og siden jeg den siste tiden har vært veldig flink å ta ting ut av skapene, nips og vaser, babytøy og eget tøy, og rett og slett ryddet opp litt og gitt noe til Fretex, og lagt andre ting på Finn.no, ja så føltes det som et veldig stort nederlag å gå på Mammut-salg på bokhandelen og komme hjem med hele 8 bøker som nå skal legges oppå den allerede forvokste haugen med uleste bøker jeg har liggende under stuebordet.

Og ironien i det hele? En av bøkene het "Shoppingfri. Et år med kjøpestopp"… (Kanskje den boken jeg bør begynne med å lese aller først. Håper jeg lærer ett og annet!

Slik ser det ut under stuebordet vårt. 99% av det som ligger der er bøker JEG skal lese.

Når jeg ser over noen av titlene, så innser jeg at bøkene har ligget der en stund. Faktisk så er det vel fjorårets og året før det igjen at jeg også gikk på en Mammut-smel. (Pleier å gjøre det)

Dagens fangst, med ironien øverst! "Shoppingfri". Jeg kjøpte tre bøker til Sverre, og en stor Quiz-bok som jeg tenkte å quizze min kjære fra. Han er nemlig veldig glad i sånt.

Kommentarer

  1. Hehe, godt vi er flere! Jeg er jo egentlig veldig glad i å lese, men det er liksom ett eller annet som kræsjer hver eneste gang jeg setter meg ned med boka. Enten så sovner jeg, ellers å vil lillemann ha oppmerksomhet! Men åh, skulle GJERNE hatt meg en tur på Mammut-salg, ja! :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg kjenner til det å ha tenkt til å lese, og så sovner man! Skikkelig nedtur, men som regel trenger man vel den lille luren mer enn å lese, så det er vel bare å lytte til kroppen!

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg