Jeg har skapt en liten flaggermus!

"Vi skal ha karneval" sto det på døra i barnehagen en dag for et par uker siden.

Jippi tenkte jeg, dette kommer Sverre til å elske.

Så leste jeg videre.

Tema i år er DYR.

Shitt, der røyk den planen om å gjenbruke piratkostymet fra i fjord eller kongekostymen fra et par år siden. Hva skulle jeg finne på?

Jeg tenkte jeg hadde god tid, så det var jo bare å slappe helt av.

Men i går kveld ble jeg altså sittende og SY kostyme etter at guttene hadde lagt seg.

Ja, for først hadde jeg tenkt å sy noe selv (jeg prøver jo tross alt å utvide det kompetanseområdet nå når jeg er hjemme i mammaperm), men så slo sykdom ut hele familien, og da ble det klart at jeg ville kjøpe kostyme heller.

Men i går etter barnehagen da vi gikk for å se etter noen dyrekostymer, så var det ingen dyr igjen i Sverres størrelse, så jeg måtte pent ty til plan nummer 1, om å sy kostyme selv.

Vi kjøpte en sort genser til Sverre (som var alt for stor, for det var det eneste vi fant som var helsvart), og så ba jeg Mannen om en gammel svart T-skjorte jeg kunne klippe opp.

Jeg klipte opp den gamle T-skjorten, og sydde på en vinge for hånd på den nyinnkjøpte genseren. (Måtte selvsagt sy for hånd, ikke for gammel nostalgi sin skyld, men fordi jeg ikke får til å tre i symaskinen uten at mamma er her og viser meg.)

For å være ærlig så ble jeg superstolt av resultatet, i hvert fall ut fra forutsetningene. Masken hadde jeg fra før, og den var utgangspunktet for at det ble FLAGGERMUS-kostyme denne gangen!

Så får vi håpe at det blir et gjenbruks-teama til neste år i barnehagen, slik at jeg slipper å lage noe nytt….eller når har jeg kanskje fått smaken på det å lage kostymer, så kanskje jeg skal be dem ha et skikkelig vanskelig tema neste gang, som Torbjørn Egner eller Astrid Lindgren. hehe.


Jeg syr!!

Sverre var stolt av flaggermus-kostymet sitt som jeg hadde laget til han.

Han måtte til og med øve seg litt forran speilet i gangen for å se hvordan han skulle stå når han skulle vise de andre i barnehagen hvordan han så ut.

En spent liten gutt på vei inn i barnehagen!

Pappa mente at flaggermusen måtte fly høyt når han kom hjem i kostymen! Snakk om super karneval-dag for en liten tass!

Kommentarer

Populære innlegg