Aldri mer på do alene

Har du noen ganger tenkt at nå går jeg en tur på do, for da får jeg i hvert fall et par minutter for meg selv?

Jeg tror gutter spesielt tenker det i hvert fall én gang om dagen, der de tar med seg avisen eller mobilen og blir sittende der til de har lest den ut eller kommet til enden av internett.

Etter at jeg fikk barn for vel 4 år siden, har jeg syntes at det har vært fint å ha ett sted i hvert fall hvor man får noen minutters tenkepause fra en hektisk hverdag. Men nå har den siste skansen av privatliv på badet falt.

Skal jeg på do, så ser det nesten ut til at det er familiesamling der inne.

For når storebror sitter nede og leker med smålego, så kan jeg ikke la minstemann være igjen alene med han. Legger jeg han i lekegrinden eller setter han i vippestolen, så blir han veldig fort utålmodig, så det beste er å ta han med, og legge han på badegulvet.

Problemet da er bare at storebror synes at det virker så gøy på badet. Han vil også være med å leke.

Så da blir det plutselig full lek på gulvet forran meg, og siden begge synes det er gøy å leke med bena mine, vel da føler jeg at det bare er å være så rask man overhodet klarer å være, og komme seg fort ut der i fra igjen.

Nå må jeg finne en ny arena der jeg får meg noen tilmålte minutter alene. Enn så lenge, så er det en gang i uken når jeg er på yoga!

SØSKENKJÆRLIGHET. Kan ikke si annet enn at de er søte der de ligger og holder meg med selskap på do.

Kommentarer

Populære innlegg