Gratulerer til meg for årets mest grasiøse yoga-bilder!

Nå har jeg tatt de yogabildene jeg lovet for en uke siden at jeg skulle få tatt.

Når jeg sa at jeg så ut som en tømmerstokk på yoga, så tenkte jeg at jeg kanskje mest følte meg sånn, men at jeg kanskje fikk til noen av øvelsene sånn cirka rett i hvert fall.

Nå sier bildebeviset at jeg har større selvinnsikt enn jeg har trodd. (Beklageligvis)

Jeg SER faktisk ut som en tømmerstokk når jeg prøver meg på yoga. 

For når Vibeke Klemetsen som er yogalæreren min stilte opp på bilde med meg for å vise hvordan øvelsene egentlig skal gjøres, så kommer det ekstra tydelig fram at det er en LAAAANG vei igjen å gå før jeg kan legge ut sånne grasiøse yogabilder fra en sydhavsstrand der jeg liksom sitter i ett med naturen, mediterer og trener.

For mine yogaøvelser bærer mer preg av hva de faktisk er. Et blodslit! De ser ikke grasiøse ut i det hele tatt!

For når jeg står der sammenbrettet, så blir jeg først blodrød i trynet, hjertet dundrer i høyt tempo, og svetten siler. (Noen på kurset klager over glatt matte. I deres tilfelle er det nok matta som er problemet. Min glatte matte kommer av svette hender!)

Så blir jeg kjempesliten i hendene, for jeg er virkelig ikke vant til å stå med så mye vekt på dem.

Å hoppe lett fram og tilbake for nesten å gå opp i håndstående, det er bare å glemme, da liker jeg de øvelsene der man ser litt mer ut som en kriger bedre, for da er jeg i hvert fall fornøyd med bare å klare å holde balansen.

Jeg lar bildene snakke for seg. Neste gang jeg legger ut nye bilder, får bli på siste kursdag (eller på neste kurs når jeg sikkert må ta nybegynner-kurset om igjen).

Forrige gang hadde vi besøk av John Scott, en yoga-guru (vet ikke om det er lov å kalle han det, men det er godt ment).

- Jeg har hørt at det er noen som har prøvd yoga noen ganger før her, sier han og ser ut over rommet og nikker til et par stykker. - Og så er det noen som aldri har prøvd det før, fortsetter han og merkelig nok så han da rett på meg. Jepp, svarte jeg og prøvde å smile så bredt jeg kunne. Han var verdens mest behagelige fyr.

Du hadde vel blitt imponert over yoga-kunnskapene mine om jeg kun la ut dette bildet? Her STÅR jeg faktisk oppå hendene mine.

Her ser du hvordan øvelsen skal være, og hvor pent jeg gjør den. Klarer ikke akkurat å rette ut føttene for å si det mildt. (Takk Vibeke for at du var så sporty å stille opp på bildene med meg!)

- Skal vi ta bilder, så må du stå rett, sier Vibeke til meg og retter på meg før vi skal ta neste bilde.

- Du må stå bredere med føttene. Sånn! Nå kan vi ta bilde, sier verdens blideste trener.

Dette ble altså resultatet! Dette er vel den enkleste posituren vi har på kurset. Det er når jeg må stå med hodet ned og rompa opp at jeg ikke trives like godt...

Shitt, jeg trodde faktisk at jeg sto med beina rett ut her. Not good! Men her ser jeg altså ut som en sammenbrettet tømmerstokk.

Vibeke hjelper til for at jeg skal gjøre øvelsen rett. Takk for tommelen opp. Jeg skal fortsette å øve!

Vil du se hvordan yoga egentlig skal gjøres, eller er du god fra før av og trenger yogautstyr, så MÅ du bare en tur innom Vibeke Klemetsens hjemmeside Run and Relax. (Det er salg der nå, så løp og kjøp om du trenger noe nytt å svette i)


Og en liten ting til:
Jeg er helt overveldet av responsen jeg har fått på nominasjonen til årets mammablogg i regi av Mammanett.no. Men skal jeg komme meg opp på finalist-listen, så trenger jeg alle stemmer jeg kan få!

Send en SMS med mblogg36 til 2012 om du har lyst til å stemme på meg! Det koster kr 3 pr melding, og jeg blir utrolig glad for hver eneste stemme jeg får. 
Alle som avgir sin stemme er med i trekningen av:
  • Et gavekort hos Barnas Hus på 2500,-
  • Et halvt års forbruk av bleier og assortert utvalg av babypleieprodukter fra Libero.
  • Kaffetrakteren Wilfa Svart Presisjon. Den helautomatiske kaffetrakteren har fått den internasjonale If Product Design Award og Red Dot Product Design Award for 2013. Verdi kr 2999,-


Kommentarer

Populære innlegg