Bloggen førte oss til God morgen, Norge!




Torsdag morgen gikk alarmen av på slaget 05.30, og det var bare å komme seg opp og i dusjen. Klærne til meg og barna lå klart, matpakke-frokost var smurt, barnevakt for minsten var fikset, og det kriblet allerede litt i magen.

Sverre og jeg skulle nemlig på "God morgen, Norge" på TV 2, der han skulle stille opp som modell for Foreldre og Barns parkdress-test.

Noen minutter forsinket kjørte vi ut fra oppkjørselen, dro innom og hentet Aurora (Sverres tremenning) som også skulle være med i studio, og så var det bare å sette nesa innover mot byen.

Vel framme i studioet på Karl Johan, ble jeg vist vei rett til sminkestolen for en liten oppfrisking av morratrynet. Det var kjempedeilig, men noen fiksing av håret ble det ikke, for akkurat da sminkøren skulle se litt mer på det, hører jeg fra gutten min bak meg: - Jeg må tisse!

Takk for meg, sa jeg til sminkøren, tok begge barna med meg på toalettet, og priste meg egentlig lykkelig for at han ikke måtte på do akkurat under sending.

SE INNSLAGET FRA "GOD MORGEN, NORGE" HELT NEDERST!



VI GÅR LIVE
Inne i studioet var det kjempevarmt, og for ikke å koke barna i de varme vinterdressene, ventet vi senest mulig med å kle på dem.

Aurora stakkars fikk først en rosa dress hun fikk beskjed om å kle på seg, før vi så at hun hadde på seg feil dress. Da var det av med den dressen, og på med neste, og hun var like glad.

Ungene sto som tente lys veldig lenge, men da vi endelig var live, begynte de å bli litt lei av å stå der og skinne i varmen. Da fiklet den ene med prislappen på dressen, mens den andre, min sønn, kunne informere meg om at han var tørst NÅ!

Jeg så ingen annen utvei enn å komme med en liten lovnad:

- Hvis du står rolig og pent nå, så får dere godis etterpå. Jeg har det med i veska.

"Godis" var tydeligvis rett valg av ord, for da var han ikke tørst lengre i hvert fall.



TESTVINNEREN
Sverre hadde på seg testvinneren av parkdressene, men akkurat dét innkasserte han på en litt uventet måte.

- Mamma, jeg VANT! er det første han sier når vi kommer ut av studioet.

- Men det var jo ikke du, men parkdressen din som vant, prøver jeg meg med.

- Nei mamma, jeg vant. Han sa jo det. Men det var jo litt synd at ikke Aurora også vant, sier han unnskyldende.

Hvorfor han fant det for godt å stå å vinke til kameraet flere ganger vet jeg ikke, men han og Aurora mente at de som sto bak kamera virket så hyggelige, så det var nok derfor.

Sverre forteller at parkdressen ikke må bli våt.


HVORFOR VI HAVNET PÅ TV
Har du allerede blitt fast bloggleser her på Perfekt Bærumsfrue, så har du fått med deg at jeg hadde litt av en stressende dag da magasinet Foreldre og Barn havnet i postkassen sist. De hadde nemlig testet parkdresser, og skulle jeg sikre meg vinneren, var det bare å løpe og kjøpe!


Redaktøren i foreldrebibelen likte innlegget mitt, og sendte det videre til Didriksons etter å ha lest det. Se hva de skrev her.

Onsdag ringte telefonen utpå ettermiddagen. Det var fra "God morgen, Norge". De skulle ha redaktøren for Foreldre og barn i studio for å gå igjennom parkdress-testen, og da hadde hun foreslått å kontakte meg for å ta med barna som modeller.

Jeg kan ikke annet enn å sende en stor takk til henne, og ikke minst takk for at dere har slike tester, jeg setter veldig pris på dem!



Kommentarer

Populære innlegg